Użyte w niniejszym Regulaminie pojęcia oznaczają:

1. Operator Serwisu – E. i T. Budzowscy Spółka jawna z siedzibą pod adresem: ul. Eustachego Tyszkiewicza 13/U2, 01-157 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 00003680963, NIP: 1182049365, REGON 142629660, tel. kont. 606 475 433 (opłata wg stawki operatora, z usług którego korzysta Użytkownik), e-mail: internet@aptekaodserca.pl;
2. Serwis internetowy – platforma internetowa prowadzona przez Operatora Serwisu w języku polskim pod adresem URL: www.aptekaodserca.pl umożliwiająca Klientom dokonywanie Rezerwacji na wybrane przez Klienta produkty do zakupienia i odbioru w wybranej przez Klienta Aptece;
3. Klient – osoba fizyczna, która ukończyła 18. lat posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba fizyczna prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą, także w formie spółki cywilnej, osoba prawna, jednostka organizacyjna nie będąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, posiadająca zarejestrowane Konto w Serwisie internetowym i dokonująca za jego pośrednictwem rezerwacji Produktów w wybranej Aptece;
4. Użytkownik – każda osoba fizyczna, która korzysta z Serwisu internetowego;
5. Apteka – przedsiębiorca (osoba fizyczna prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą, także w formie spółki cywilnej, osoba prawna, jednostka organizacyjna nie będąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną) prowadzący działalność gospodarczą na terytorium RP w postaci apteki ogólnodostępnej, będący partnerem Operatora Serwisu zawierający z Klientem Umowę sprzedaży Produktów na podstawie ich Rezerwacji za pomocą Serwisu internetowego;
6. Produkt lub Produkty – oferowane przez Aptekę do sprzedaży produkty lecznicze, wyroby medyczne oraz środki specjalnego przeznaczenia żywieniowego, produkty kosmetyczne i pielęgnacyjne, także Produkty objęte refundacją w rozumieniu przepisów prawa, dopuszczone do obrotu na terytorium RP i posiadające wszelkie wymagane przepisami prawa zezwolenia i atesty, z wyłączeniem leków recepturowych przygotowywanych w Aptece;
7. Cena – cena brutto za Produkt umieszczona obok informacji o Produkcie;
8. Rezerwacja – oświadczenie woli Klienta złożone za pośrednictwem Serwisu internetowego wskazujące Produkt lub zestaw Produktów określonych do zakupu i odbioru z wybranej przez Klienta Apteki, zgodnie niniejszym Regulaminem;
9. Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Produktów w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, zawierana pomiędzy Klientem z wybraną przez niego Apteką dot. Produktów wskazanych Rezerwacji;
10. Konto – narzędzie dostępne w systemie Serwisu internetowego, po wprowadzeniu adresu e-mail (Login) i Hasła, umożliwiające Klientowi składanie Rezerwacji na Produkty, przeglądanie historii złożonych Rezerwacji, zmianę Hasła;
11. Login – adres e-mail wskazany przez Użytkownika podczas rejestracji w Serwisie internetowym, wymagany wraz z Hasłem do założenia Konta;
12.Hasło – ciąg znaków liter, cyfr lub innych wybranych przez Użytkownika podczas rejestracji Konta wykorzystywanych w celu zabezpieczenia dostępu do Konta w Serwisie internetowym;
13. Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, zgodnie z definicją zawartą w art. 22(1) Kodeksu cywilnego 14. Prawo farmaceutyczne – ustawa z dnia 6 września 2001 r. Prawo farmaceutyczne (t. jedn. Dz. U. 2017, poz. 2211 z późn. zm.);
15. Kodeks cywilny – ustawa z dnia 24 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t. jedn. Dz. U. z 2019 r., poz. 1145. z późn. zm.);
16. Ustawa konsumencka – ustawa z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (t. jedn. Dz. U. z 2019 r., poz. 134. z późn. zm.);
17. Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t. jedn. Dz. U. z 2019 r., poz. 123. z późn. zm.);
18. Kodeks dobrych praktyk – zbiór zasad postępowania, a w szczególności norm etycznych i zawodowych, októrych mowa w art. 2 pkt. 5 Ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym z dnia 23 sierpnia 2007 roku (t. jedn. Dz. U. z 2017 r., poz. 2070. z późn. zm.);
19. Regulamin – niniejszy regulamin korzystania z Serwisu internetowego przez Użytkownika.

ROZDZIAŁ II – POSTANOWIENIA OGÓLNE:

1. Niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8. Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
2. Informacje podane w Serwisie internetowym (w szczególności dotyczące Cen) nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego, stanowią one jedynie zaproszenie do składania ofert (określone w art. 71 Kodeksu cywilnego) skierowanych bezpośrednio do Apteki wybranej przez Klienta spośród dostępnych w Serwisie internetowym .
3. Wszystkie podane w Serwisie internetowym Ceny są wyrażone w złotych polskich i są cenami brutto (zawierają podatek VAT).
4. Serwis internetowy umożliwia Klientowi jedynie składanie Rezerwacji na Produkty we wskazanej przez niego Aptece. Zakup zarezerwowanych Produktów po potwierdzeniu przez Aptekę Rezerwacji oraz zapłata Ceny dokonywane są przez Klienta bezpośrednio w lokalu Apteki zlokalizowanej na terytorium RP, wybranej przez Klienta spośród Aptek dostępnych w Serwisie internetowym. Odbiór i zakup zarezerwowanych Produktów jest możliwy w ciągu 1h (ewentualnie w ciągu 24h, jeśli któryś z zarezerwowanych Produktów nie jest na stanie magazynowym wybranej przez Klienta Apteki.
5. Operator Serwisu nie jest stroną Umowy sprzedaży Produktów, a usługi świadczone przez niego w Serwisie internetowym nie stanowią sprzedaży wysyłkowej.
6. Produkty oferowane do Rezerwacji w Serwisie internetowym przechowywane są w lokalu każdej z Aptek w sposób gwarantujący zachowanie wszelkich określonych przez producentów tych produktów wymagań jakościowych, zaś odpowiedzialność z tego tytułu ponosi wyłącznie Apteka.
7. Informacje podane w opisach Produktów mają wyłącznie charakter informacyjny i identyfikacyjny, służą wyłącznie celom poglądowym i nie stanowią reklamy w rozumieniu art. 52 i n. Prawa farmaceutycznego. Informacje publikowane w Serwisie internetowym nie stanowią porad o charakterze medycznym. Treści tam zawarte nie mogą być traktowane jako specjalistyczne informacje i porady medyczne lub farmaceutyczne, ani jako forma diagnozy lub zalecenia w zakresie leczenia; nie zastępują badań lekarskich ani konsultacji z lekarzem. Przed użyciem danego Produktu, Klient zobowiązany jest zapoznać się z treścią ulotki dołączonej do Produktu zawierającą przeciwwskazania, informacje dotyczące działań niepożądanych i dawkowania, informacje dotyczące stosowania produktu leczniczego, bądź też skonsultować się z lekarzem lub farmaceutą, gdyż każdy lek niewłaściwie stosowany może zagrażać życiu lub zdrowiu.
8. Wszystkie Produkty oferowane przez Apteki są fabrycznie nowe, oryginalnie zapakowane, wolne od wad fizycznych i prawnych i legalnie wprowadzone na rynek polski.
9. Prezentowane w Serwisie internetowym opakowania Produktów mają wyłącznie charakter informacyjny. W zależności od aktualnie oferowanych przez producenta Produktów opakowań, mogą się one różnić od umieszczonych w Serwisie internetowym.
10.Zabronione jest wykorzystywanie Serwisu internetowego lub strony www.aptekaodserca.pl przez Użytkowników do przesyłania niezamówionej informacji handlowej, tzw. spamu w rozumieniu Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, a także wykorzystywanie Serwisu internetowego w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami, naruszający dobra osobiste osób trzecich lub uzasadnione interesy Operatora Serwisu.
11. W celu korzystania z Serwisu internetowego Użytkownik powinien we własnym zakresie uzyskać dostęp do stanowiska komputerowego lub innego urządzenia końcowego z dostępem do Internetu i poczty elektronicznej. Korzystanie z Serwisu internetowego jest możliwe dla Użytkownika dysponującego następującym wyposażeniem:
a. komputer PC lub inne urządzenie z dostępem do Internetu;
b. dostęp do Internetu;
c. przeglądarka internetowa, np. Firefox, Internet Explorer lub Google Chrome lub inna, d. aktywne konto pocztowe,
e. włączona obsługa plików cookies oraz skryptu Java.
12.Bezpośredni kontakt z Operatorem Serwisu jest możliwy telefonicznie: tel. 606475433 lub mailowo internet@aptekaodserca.pl Operator Serwisu nie pobiera żadnych opłat za komunikację z nim z wykorzystaniem wskazanych w niniejszym ustępie przy użyciu środków porozumiewania na odległość.
13.Operator Serwisu udostępnia kontakt w postaci numeru telefonu do Apteki, która została wybrana przez Klienta każdorazowo po zalogowaniu się do Serwisu internetowego. Kontakt ten może być wykorzystany przez Klienta w przypadku potrzeby uzyskania porady, poszukiwania Produktu niedostępnego w Serwisie internetowym.

ROZDZIAŁ III – USŁUGI ŚWIADCZONE DROGĄ ELEKTRONICZNĄ:

1. Korzystanie z Serwisu internetowego, w tym dokonywanie Rezerwacji na Produkty wymaga dokonania rejestracji Konta.
2. Usługi świadczone drogą elektroniczną przez Operatora Serwisu na podstawie niniejszego Regulaminu polegają na umożliwieniu Klientom dokonywania Rezerwacji Produktów do odbioru w wybranej przez Klienta Aptece z wykorzystaniem Konta, udostępnieniu usługi wyszukiwarki Produktów i usługi przypomnienia Hasła do Konta oraz usługi otrzymywania od Operatora Serwisu informacji drogą mailową i poprzez SMS o dostępności do Rezerwacji Produktów, zmianie Cen Produktów oraz o promocjach dot. Produktów, którymi zainteresowany jest Klient. Usługi te są świadczone 24h na dobę przez 7 dni w tygodniu. Usługi te są nieodpłatne dla Użytkowników.
3. Korzystanie z usługi Konta wymaga dokonania przez Użytkownika rejestracji polegającej na podaniu adresu e-mail i numeru telefonu kontaktowego oraz ustalenia Hasła. Na adres e-mail Użytkownika wskazany w formularzu rejestracyjnym zostanie wysłana wiadomość z prośbą o potwierdzenie woli dokonania rejestracji. Z chwilą potwierdzenia rejestracji dochodzi do zawarcia umowy dotyczącej prowadzenia Konta pomiędzy Użytkownikiem, a Operatorem Serwisu na warunkach określonych w Regulaminie.
4. Rejestracja Konta jest bezpłatna i dobrowolna. Login i Hasło mają charakter poufny. Klient korzystający z Loginu i Hasła proszony jest o zachowanie tych informacji w poufności. Hasło nie jest znane Operatorowi Serwisu. Klient może posiadać tylko jedno Konto w Serwisie internetowym. Konto jest niezbywalne, Klientowi nie wolno korzystać z Kont innych Klientów oraz udostępniać innym osobom możliwości korzystania z Konta, w tym Loginu i Hasła. Użytkownik kontaktując się z Operatorem Serwisu może w każdej chwili zrezygnować z Konta.
5. Rejestrując Konto Klient wybiera Aptekę, w której będzie mógł dokonywać odbioru i zawarcia Umowy sprzedaży Produktów zarezerwowanych za pomocą Serwisu internetowego. Po zalogowaniu się do Konta Klient może w każdym czasie zmienić dokonany podczas rejestracji Konta wybór Apteki.
6. Usługa przypomnienia Hasła do Konta polega na umożliwieniu Użytkownikowi, który dokonał rejestracji Konta przesłania na wskazany podczas rejestracji Konta adres e-mail linka, który umożliwi mu zmianę dotychczasowe zapomnianego Hasła poprzez utworzenie nowego Hasła.
7. Operator Serwisu udostępnia także Klientowi wyszukiwarkę Produktów dostępnych do Rezerwacji w danej Aptece w celu ułatwienia dokonywania Rezerwacji na Produkty.
8. Korzystanie z usługi otrzymywania od Operatora Serwisu informacji drogą mailową i poprzez SMS o dostępności do Rezerwacji Produktów, zmianie Cen Produktów oraz o promocjach dot. Produktów, którymi zainteresowany jest Klient dostępne jest dla każdego Klienta, który wyrazi odrębną zgodę na świadczenie przez Operatora Serwisu takiej usługi.
9. Użytkownicy nie mogą zamieszczać, ani udostępniać treści, które mogłyby w jakikolwiek sposób naruszać dobra osobiste osób trzecich, czy Operatora Serwisu, czy też naruszać jakiekolwiek inne prawa osób trzecich, w tym prawa autorskie, prawa własności przemysłowej, tajemnicę przedsiębiorstwa. Zabronione jest także zamieszczanie przez Użytkowników jakichkolwiek treści o charakterze obraźliwym, naruszających dobre obyczaje, przepisy prawne lub normy społeczne, czy też treści zawierające jakiekolwiek dane osobowe osób trzecich bez ich zgody, a także treści o charakterze reklamowym.
10. Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną przez Operatora Serwisu w zakresie Konta zawierana jest na czas nieoznaczony. Użytkownik może w każdym czasie nieodpłatnie wypowiedzieć tę umowę. Wypowiedzenie umowy o świadczeniu usług drogą elektroniczną przez którąkolwiek ze stron pozostaje bez wpływu na wykonanie już dokonanych Rezerwacji na Produkty, chyba że strony postanowią inaczej.
11. Operator Serwisu może wypowiedzieć umowę o świadczeniu usług drogą elektroniczną ze skutkiem natychmiastowym lub czasowo zablokować możliwość korzystania Użytkownikowi z Serwisu internetowego jeśli:
a. cel rejestracji lub sposób korzystania z usług jest sprzeczny z zasadami i celem funkcjonowania Serwisu internetowego,
b.działalność Użytkownika jest sprzeczna z obowiązującymi normami obyczajowymi, nawołuje do przemocy bądź popełnienia przestępstwa, a także jeśli narusza prawa osób trzecich,
c.Operator Serwisu otrzymał urzędowe zawiadomienie o bezprawnym charakterze podanych danych Użytkownika lub związanej z nimi działalności,
d. Użytkownik dopuszcza się przesyłania niezamówionych informacji handlowych, e. Użytkownik, w rażący lub uporczywy sposób, narusza postanowienia Regulaminu.
1. W celu złożenia Rezerwacji Produktów w Serwisie internetowym wymagane jest dokonanie rejestracji Konta, a następnie dokonanie następujących czynności:

ROZDZIAŁ IV – REZERWACJA NA PRODUKTY W SERWISIE INTERNETOWYM i REALIZACJA ZAMÓWIENIA:

1.1. zalogowanie się do Konta i kliknięcie w ikonę przedstawiającą koszyka, a następnie za pomocą dostępnej wyszukiwarki wyszukanie Produktu, który ma być zarezerwowany dla Klienta w wybranej przez niego Aptece,
1.2. dokonanie wyboru Produktu, który ma być zarezerwowany, a następnie kliknięcie przycisku „Do koszyka”, dostępność Produktów w Aptece widoczna jest w trakcie składania Rezerwacji,
1.3. dokonanie wyboru ilości Produktu który ma być zarezerwowany, a po wyborze wszystkich Produktów do Rezerwacji, kliknięcie przycisku „Rezerwuj”,
1.4. następnie Klient powinien dokonać weryfikacji poprawności wybranych przez sobie Produktów do Rezerwacji zamówienia, dokonać ewentualnej modyfikacji Rezerwacji, jeśli wystąpiła jakaś pomyłka oraz wpisać ewentualne uwagi skierowane do Apteki we wskazane do tego celu pole, a celu zakończenia składania Rezerwacji kliknąć w przycisk „Potwierdzam rezerwację”.
2. Składanie Rezerwacji w Serwisie internetowym jest możliwe 24h na dobę, 7 dni w tygodniu, jednak odbiór Produktów realizowany jest w godzinach pracy wybranej przez Klienta Apteki, godziny te są widoczne dla Klienta podczas wyboru Apteki. Informacje te podane są także mailu potwierdzającym Klientowi dokonanie przez niego Rezerwacji Produktów oraz w SMSie o gotowości Produktów do odbioru w wybranej przez Klienta Aptece. Składanie Rezerwacji za pomocą Serwisu internetowego nie wiąże się dla Klienta z obowiązkiem ponoszenia jakichkolwiek opłat z tego tytułu.
3. W przypadku nieodebrania przez Klienta Produktów po upływie 48 godzin od wskazanego terminu gotowości odbioru Produktów w Aptece, złożona Rezerwacja zostanie anulowana. z
4. Wysłanie Rezerwacji przez Klienta stanowi ofertę Klienta złożoną Aptece co do zawarcia Umowy sprzedaży, zgodnie z treścią Regulaminu.
5. Klient otrzymuje następujące wiadomości:
a.mailowe oraz SMSowe potwierdzenie złożenia Rezerwacji z Serwisu internetowego – jest to automatycznie generowana wiadomość o temacie „Dziękujemy za zamówienie” zawierająca: w wiadomości mailowej numer i datę Rezerwacji zamówienia, dane Klienta, wykaz Produktów wskazanych przez Klienta do Rezerwacji a wraz z ich Ceną oraz dane Apteki ewentualnie inne informacje dot. Rezerwacji, a w wiadomości SMSowej numer zamówienia, informację o dostępności do odbioru Produktów, a także adres Apteki wybranej przez Klienta do odbioru Produktów;
b.SMSowe potwierdzenie zawarcia Umowy sprzedaży, tj. wiadomość o temacie „Zamówienie oczekuje na odbiór w aptece”, zawierającą także numer zamówienia, a także adres Apteki wybranej przez Klienta do odbioru Produktów. Potwierdzenie zawarcia Umowy sprzedaży wysyłane jest niezwłocznie po zweryfikowaniu ostatecznej dostępności Produktów wskazanych w Rezerwacji przez wybraną przez Klienta Aptekę i przyjęciu zamówienia do realizacji. Z chwilą otrzymania ww. potwierdzenia dochodzi do zawarcia Umowy sprzedaży. Umowa sprzedaży zawierana jest w j. polskim.
6. W Serwisie internetowym nie jest określona minimalna wartości Produktów w Rezerwacji.
7. Treści Rezerwacji dokonywanych przez Klienta przy wykorzystaniu Serwisu internetowego są przechowywane przez system informatyczny Serwisu internetowego przez okres posiadania Konta, a treść tych umów jest udostępniana wyłącznie stronom umowy o świadczenia usług drogą elektroniczną. Każdy Klient, po zalogowaniu do Konta, ma dostęp do wszystkim swoich dokonanych Rezerwacji Produktów. Dostępność Produktów w Aptece widoczna jest dla Klienta podczas składania Rezerwacji, Produkt może być dostępny do odbioru w ciągu 1h lub 24h od potwierdzenia Rezerwacji przez Aptekę, w godzinach pracy Apteki. Jeśli w zestawie rezerwowanych Produktów znajdują się Produkty o dostępności 1 h oraz 24h, wszystkie zamawiane Produkty możliwe są do odbioru w danej Aptece w terminie późniejszym, czyli po 24h od potwierdzenia Rezerwacji przez Aptekę, w godzinach pracy Apteki.
8. Co do poszczególnych Produktów może zostać wprowadzony limit ilości opakowań Produktu w Rezerwacji.
9. W przypadku Rezerwacji Produktów zawierających pseudoefedrynę, kodeinę lub dekstrometorfan limit ilościowy Rezerwacji zamówienia wynosi 1 (jedno) opakowanie.
10. W przypadku powzięcia przez Operatora Serwisu uzasadnionego podejrzenia, że Klient składa Rezerwację Produktów w ilościach przekraczających jego własne potrzeby lub w dokonanej przez Klienta Rezerwacji znajdują się Produkty, których łączne zastosowanie może powodować interakcje niebezpieczne dla zdrowia pacjenta, Operator Serwisu może czasowo zawiesić Konto uniemożliwiając Klientowi dalsze dokonywanie Rezerwacji. O każdym takim przypadku Klient zostanie powiadomiony drogą mailową lub telefonicznie. Niezależnie od działań podejmowanych przez Operatora Serwisu, farmaceuta i/lub technik farmaceutyczny w Aptece wybranej przez Klienta, uprawniony jest do odmowy wydanie Produktu , jeżeli zgodnie z posiadaną przez siebie wiedzą wydanie Produktu może w konkretnym przypadku spowodować zagrożenie zdrowia.
11.Klient dokonuje płatności Ceny za Produkty w lokalu wybranej przez osobie Apteki podczas odbioru, dokonując zapłaty gotówką lub za pomocą innych sposobów płatności możliwych w danej Aptece.
12. Na żądanie Klienta Apteka, w której dokonany został zakup Produktów, wystawia fakturę VAT. Klient nie będący Konsumentem, otrzyma fakturę VAT wyłącznie po poprawnym przekazaniu danych (w tym numeru NIP) podczas składania Rezerwacji.
13. Cena Produktu objętego refundacją może ulec zamianie podczas dokonywania zakupu Produktu w trakcie jego odbioru z Apteki, w której Klient dokonał Rezerwacji, po weryfikacji przez farmaceutę recepty oraz uprawnień refundacyjnych pacjenta.
14. Operator Serwisu informuje o ograniczeniu katalogu produktów leczniczych zbywanych przez Apteki do podmiotów nieprowadzących działalności leczniczej. Zgodnie z postanowieniami art. 86a Prawa farmaceutycznego, Załącznikiem nr 3 do Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 22.10.2010 r. w sprawie wykazu produktów leczniczych, które mogą być dopuszczone do obrotu w placówkach obrotu pozaaptecznego (Dz. U. 2010, poz.204) oraz Załącznikiem nr 2 do Rozporządzania Ministra Zdrowia z dnia 2 lutego 2009 r. w sprawie kryteriów klasyfikacji produktów leczniczych, które mogą być dopuszczone do obrotu w placówkach obrotu pozaaptecznego oraz punktach aptecznych (Dz. U. 2009, poz. 2415), jeżeli Klientami są podmioty nie wykonujące działalności leczniczej i nie będące uprawnionymi do prowadzenia obrotu produktami leczniczymi (m. in. szkoły, przedszkola, domy pomocy społecznej, domy dziecka, fundacje), Apteka jak sprzedający może sprzedawać WYŁĄCZNIE OKREŚLONE (znajdujące się w wykazie leków dopuszczonych do obrotu pozaaptecznego stanowiącym Załącznik nr 3 do pierwszego ze wskazanych rozporządzeń), opakowania niektórych Produktów będących produktami leczniczym, a nie wszystkie Produkty oferowane w Aptece z daną substancją czynną.

ROZDZIAŁ V – POSTĘPOWANIE REKLAMACYJNE:

1. Operator Serwisu dokłada wszelkich starań, aby zapewnić prawidłowe i nieprzerwane działanie Serwisu internetowego. W przypadku, gdy usługi oferowane przez Operatora Serwisu wskazane w niniejszym Regulaminie np. są z nim niezgodne, nie działają prawidłowo, Użytkownikowi przysługuje prawo do złożenia reklamacji. Użytkownicy proszeni są o składanie reklamacji w formie elektronicznej na adres e- mail: internet@aptekaodserca.pl lub w formie pisemnej na adres Operatora Serwisu. Użytkownicy proszeni są, w celu usprawnienia procesu rozpatrywania reklamacji, o wskazywanie w reklamacji swoich danych osobowych, nr tel. kontaktowego lub e-mail oraz do opisania zgłaszanych wad i zastrzeżeń.
2. Reklamacje związane z usługami świadczonymi drogą elektroniczną przez Operatora Serwisu rozpatrywane są w terminie do 30 dni od złożenia stosownej reklamacji, zgodnie z obowiązującymi przepisami. O sposobie jej rozpatrzenia Użytkownik zostanie poinformowany przez Operatora Serwisu drogą mailową lub pisemnie.
3. Reklamacje dotyczące procesu sprzedaży (niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy sprzedaży zawartej przez Klienta z Apteką), jakości lub stwierdzonych wad Produktów należy składać bezpośrednio do Apteki, w której Klient dokonał zakupu Produktów.
4. Jednocześnie Operator Serwisu informuje, że co do zasady produkty lecznicze (rozumiane, zgodnie z art. 2. pkt. 32) Prawa farmaceutycznego, jako substancja lub mieszanina substancji, przedstawiana jako posiadającą właściwości zapobiegania lub leczenia chorób występujących u ludzi lub zwierząt lub podawana w celu postawienia diagnozy lub w celu przywrócenia, poprawienia lub modyfikacji fizjologicznych funkcji organizmu poprzez działanie farmakologiczne, immunologiczne lub metaboliczne)i wyroby medyczne wydane z Apteki co do zasady nie podlegają zwrotowi lub reklamacji. Produkt leczniczy lub wyrób medyczny może być, zgodnie z art. 96 ust. 6 Prawa farmaceutycznego, zwracany wyłącznie z powodu wady jakościowej lub niewłaściwego jego wydania.
5. Operator Serwisu w zakresie usług świadczonych w ramach Serwisu internetowego informuje, że wyraża zgodę na rozstrzyganie sporów konsumenckich w trybie ustawy z dnia 23 września 2016 roku o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich (Dz. U. 2016, poz. 1823).
6. W razie nie uznania reklamacji przez Operatora Serwisu, Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń i zwrócić się o interwencję do Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Warszawie, ul. Sienkiewicza 3, 00-015 Warszawa, www.wiih.gov.pl Szczegółowe procedury skorzystania z pomocy Inspekcji Handlowej dostępne są na stronie internetowej urzędu oraz na stronie www.uokik.gov.pl w zakładce „Rozstrzyganie sporów konsumenckich” i „Ważne adresy”. Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania reklamacyjnego jest bezpłatne. W przypadku Konsumenta, który chce skorzystać z pozasądowego sposobu dochodzenia roszczeń, istnieje dodatkowo możliwość złożenia skargi za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej podadresemhttp://eceuropaeu/consumers/odr/

ROZDZIAŁ VI – DANE OSOBOWE:

1. Użytkownik rejestrując Konto i/lub składając Rezerwację na Produkty do wybranej przez siebie Apteki, i/lub kontaktując się z Operatorem Serwisu (mailowo lub telefonicznie), i/lub korzystając z usługi otrzymywania od Operatora Serwisu informacji drogą mailową i poprzez SMS o dostępności do Rezerwacji Produktów, zmianie Cen Produktów oraz o promocjach dot. Produktów, którymi zainteresowany jest Klient -przekazuje mu swoje dane osobowe w postaci adresu e-mail oraz nr telefonu kontaktowego, ewentualnie nazwę firmy, adres prowadzenia działalności, NIP, adres IP komputera, z którego korzysta Użytkownik podczas korzystania z Serwisu internetowego.
2. W przypadku kontaktu z Operatorem Serwisu podstawą przetwarzania danych osobowych jest wykonanie umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną, i/lub podejmowanie czynności zmierzających do zawarcia takiej umowy, zgodnie z postanowieniami art. 6. ust. 1. lit. b) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (zwane dalej „Rozporządzeniem RODO”). W przypadku rejestracji Konta, i/lub korzystania z usługi otrzymywania od Operatora Serwisu informacji drogą mailową i poprzez SMS o dostępności do Rezerwacji Produktów, zmianie Cen Produktów oraz o promocjach dot. Produktów, którymi zainteresowany jest Klient – podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest zgoda udzielona przez Użytkownika, zgodnie z postanowieniami art. 6. ust. 1. lit. a) Rozporządzenia RODO.
3. Administratorem danych osobowych jest Operator Serwisu. Podanie danych osobowych w każdej z sytuacji wskazanych w pkt. 1. jest dobrowolne, lecz niezbędne dla potrzeb realizacji celu, dla którego dane zostały pozyskane. W przypadku składania Rezerwacji Produktów dane osobowe posiadacza Konta udostępniane są do wybranej przez Klienta Apteki w celu realizacji Umowy sprzedaży na podstawie złożonej przez Klienta Rezerwacji Produktów. Dane Użytkownika nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, ani nie podlegają profilowaniu.
4. Więcej informacji dot. przetwarzania danych osobowych, w tym praw Użytkownika znajduje się w Polityce prywatności, która stanowi integralną część Regulaminu.

ROZDZIAŁ VII – POSTANOWIENIA KOŃCOWE:

1. Operator Serwisu w celu uniknięcia wątpliwości informuje, że do usług oferowanych w niniejszym Serwisie internetowym nie mają zastosowania przepisy Ustawy konsumenckiej, w szczególności w zakresie odstąpienia Konsumenta od Umowy sprzedaży.2. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają odpowiednie przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeksu cywilnego, Rozporządzenia RODO oraz Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną
3. W celu uniknięcia wątpliwości stwierdza się, że żadne z postanowień niniejszego Regulaminu nie ogranicza, ani nie wyłącza uprawnień Konsumenta, jakie przysługują mu na podstawie przepisów prawa państwa Konsumenta. W przypadku, gdy przepisy prawa państwa Konsumenta są dla niego bardziej korzystne niż przepisy prawa polskiego, i obowiązują powszechnie, to obowiązują one zarówno Operatora Serwisu jak i Konsumenta.
4. Operatora Serwisu jest uprawniony do wprowadzania zmian do niniejszego Regulaminu z ważnych przyczyn (np. zmiana przepisów prawa, zmiana zasad funkcjonowania Serwisu internetowego). W przypadku wprowadzenia zmian do niniejszego Regulaminu, Użytkownik zostanie powiadomiony z co najmniej 14- dniowym wyprzedzeniem przed dniem wejścia w życie zmian (odpowiednia informacja o zmianach w Regulaminie zostanie umieszczona w Serwisie internetowym, a Klienci otrzymają informację o zmianie Regulaminu także drogą mailową.) W razie braku akceptacji zmienionego Regulaminu, Użytkownik ma prawo do rezygnacji z korzystania z Serwisu internetowego i wypowiedzenia umowy o świadczenie usług. Nie wyłącza to, ani nie ogranicza prawa Użytkownika do rezygnacji z korzystania z Serwisu internetowego w każdym czasie.
5. Treść niniejszego Regulaminu może zostać utrwalona poprzez wydrukowanie, zapisanie na nośniku lub pobranie w każdej chwili ze strony Serwisu internetowego.
6. Postanowienia Regulaminu należy interpretować w sposób zapewniający ich zgodność z obowiązującymi przepisami prawa.Warszawa, dnia 10 września 2020 roku